Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ



                                                              ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1.Συμβουλέψου τη Γραμματική σου (παράγραφοι 24 και 25) και χώρισε σε συλλαβές τις λέξεις :

κασετόφωνο :                                                  αρρώστεια :
βιβλίο :                                                            διακόπτης :
κάδρο :                                                            ταγματάρχης :
παλαιοπώλης :                                                 ζαχαροπλαστείο :
σχολείο :                                                         οθόνη :
γυμνάσιο :                                                       μυστικό :
υπολογιστής :                                                  θέατρο :
σύντροφος :                                                     ποδόσφαιρο :
επίπεδο :                                                          αθλητής :
καλοσύνη :                                                      μουσική :
αμπελουργός :                                                 λεξιλόγιο :
σιδηρουργός :                                                  γραμματική :
πετράδια :                                                        σαμπρέλα :
πολύφωτο :                                                      ποδήλατο :
κοντάρι :                                                          ιπποπόταμος :
αυγό :                                                              γραμματέας :
αρκούδα :                                                        αγρότισσα :
αιμοδοσία :                                                      εχθρικός :
φορτηγό :                                                         σούβλα :
παράθυρο :                                                      αρματωλός :
ραδιόφωνο :                                                    χαρτόνι :
ξυλουργείο :                                                    διαμάντι :
κεντρί :                                                            περίπτερο :
τραπέζι :                                                          ηλεκτρικό :
τσάντα :                                                           φλάουτο :
πολυκατοικία :                                     κροτίδα :
φωταγωγός :                                                    αέρας :
κροκόδειλος :                                                  αεροπλάνο :
εκκλησία :                                                       αυτοκίνητο :
φρούριο :                                                         ποταμόπλοιο :
μεγάφωνο :                                                      τροχός :
μπαλκόνι :                                                       κλεψύδρα :
σκεπή :                                                            άνθρωπος :
τηλέφωνο :                                                      παπούτσι :                              
πράσινος :                                                        καφεϊνη :
κόκκινος :                                                        πληκτρολόγιο :
χλοοτάπητας :                                                  έγγραφο :
κουμπί :                                                           συγγραφέας :
τραγούδι :                                                        λουλούδι :
τραγουδίστρια :                                               τριαντάφυλλο :



2. Να διορθωθούν τα ορθογραφικά λάθη των παρακάτω λέξεων :

φιλακή :                                               γιωρτάζω :
στρατυγός :                                          φοβάμε :
αγειογράφος :                                      παίζουμαι :
ιεραίας :                                               αιορούμαι :
φροντηστύριο :                                    κρεμιέμε :
ποτίρι :                                                 εφχαριστιέμαι :
βιομιχανία :                                         προσέφχομαι :
βρόμικος :                                           πληγόνω :
πολητής :                                             διοχετέβω :
εργαλήοθίκη :                                      γραμματόσιμο :
οδωντίατρος :                                      σημειόνω :
προωπτική :                                         υπογραμίζω :
ζογραφιά :                                           σταχτοδοχήο :
φενόμενο :                                           παλεοπωλείο :
κρωταλίας :                                         ελαίφαντας :
νοσωκομείο :                                      κλύνω :
τροχαλεία :                                          φανταστηκός :
φλωγοβόλο :                                       άγκελος :
μαθιτής :                                              αγγίστρι :
ζόνη :                                                   γαηδούρι :

3.Συμπλήρωσε τα γράμματα που λείπουν και σχημάτισε λέξεις :

πό-ος                                                   φαλά--α
πώ-ος                                                   φάλα--α
πό-ος                                                   σκε-ή
πό-ος                                                   σκέ-η
πα-ος                                                   σκέ-ος
πα-ος                                                   σκέ-ος
πα-ος                                                   σκέ-ος
πα-ος                                                   σκο-ός
μέ-α                                                     σκό-ος
μέ-α                                                     φα-ός
αυ-ή                                                     φα-ός
αυ-ή                                                     φά-ρος
ό-ι                                                        γλά-ος
ό-ι                                                        κύπε-ο
κα-ός                                                   κλου-ί
κα-ός                                                   κλει-ί
κα-ές                                                    κλω--ή
λό-ος                                                   πέ--λο
λό-ος                                                   --λώνω
γέ-ος                                                    --λώνω
γέ-νος                                                  --νω



4.Με τις παρακάτω ομάδες λέξεων σχημάτισε προτάσεις :

α.σχολείο-μαθητές-δάσκαλοι


β.διακοπές-χιόνια-βουνό


γ.κολύμβηση-αθλητές-αγώνες


δ.καθαριότητα-ακτές-θάλασσα


ε.αυτοκίνητο-δρόμοι-ταχύτητα


στ.βροχή-κακοκαιρία-χαλάζι


ζ.βιβλία-τετράδια-μολύβια


η.ρούχα-παπούτσια-χορός


θ.τραπέζι-φαγητό -ποτήρια-πιάτα


ι.αγορά-καταστήματα-βιτρίνες



















5.Συμπλήρωσε τα κενά που υπάρχουν στο παρακάτω κείμενο με τις λέξεις που δίνονται στην παρένθεση :

            Ολοι οι --------------- στα σχολεία περιμένουν πώς και πώς τις --------------------διακοπές.Μετά από μια ---------------- χρονιά με πολλά μαθήματα στο σχολείο , με πολύ άγχος και ----------------, φτάνει επιτέλους η ----------της “ελευθερίας”. Τότε οι μαθητές βρίσκουν την --------------να ξεχυθούν στις παραλίες και στις---------------,για να χαρούν τις διακοπές .Δυστυχώς όμως ------------πολύ λίγο.Ο Σεπτέμβριος πλησιάζει γρήγορα και η επιστροφή στα -----------φαντάζει εφιαλτική .Κάθε φορά που το σκέφτονται ,νομίζουν πως ο ------------- περνάει γρήγορα. Γι' αυτό προσπαθούν να χαρούν με -------------- και ξενοιασιά το χρόνο που τους απομένει ,χωρίς να σκέφτονται και πάλι τις -------------του μπαμπά και της μαμάς :“ Ξύπνα,θα ----------στο σχολείο”, “Διάβαζε”, “Κλείσε ---------------- την τηλεόραση ” ...

(καλοκαιρινές, μαθήματα, ,ευκαιρία, ,θρανία, μαθητές,χρόνος, παιχνίδι ,ώρα, κουραστική, αργήσεις ,φωνές κρατούν, επιτέλους κατασκηνώσεις,διάβασμα )


6.Να περιγράψεις σε μια παράγραφο τον /την καλύτερο / η φίλο / η σου .
































7. Άλλαξε όσες φορές περισσότερο μπορείς τη σειρά των λέξεων στις παρακάτω προτάσεις ,έτσι ώστε να βγαίνει νόημα :
Π.χ. Ο σκύλος γαυγίζει στην αυλή
        Γαυγίζει ο σκύλος στην αυλή
        Στην αυλή ο σκύλος γαυγίζει
        Γαυγίζει στην αυλή ο σκύλος
        Στην αυλή γαυγίζει ο σκύλος

α. Το αυτοκίνητο τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα






β.Το τρένο περνά μέσα από το δάσος της Βαϊμάρης





γ.Ακούστηκε ο χτύπος της καμπάνας μέχρι την άλλη πλευρά του λόφου.





δ.Θα πάμε για μπάνιο με τις φίλες μου.





ε.Η θάλασσα της Χαλκιδικής είναι από τις ωραιότερες





στ.Το έργο αρχίζει στις εννιά.




ζ.Η πλατεία κάθε βράδυ είναι γεμάτη από κόσμο.





η.Τα ρούχα που φορούσα μικρή δε με χωράνε πια.





θ.Στο γραφείο μου υπάρχει η φωτογραφία μου




ι.Οι συμμαθητές μου στο σχολείο δε γνωρίζουν γερμανικά






8.Να περιγράψεις σε 2-3 παραγράφους μια βόλτα στην αγορά της Θεσσαλονίκης






























9.Να μετατρέψεις την ενεργητική σύνταξη σε παθητική (σύμφωνα με το παράδειγμα).

-Οι Ρωμαίοι κατέκτησαν την Καρχηδόνα (Ενεργητική σύνταξη)
-Η Καρχηδόνα κατακτήθηκε από τους Ρωμαίους (Παθητική σύνταξη )

α.Οι οικοδόμοι κτίζουν ένα σπίτι

β.Ο παραβάτης πλήρωσε το πρόστιμο

γ.Ο κηπουρός θα ποτίσει τον κήπο μας

δ.Ο επιστάτης ανοίγει τις πόρτες του σχολείου

ε.Οι εμπρηστές έκαψαν το δάσος

στ.Οι διαγωνιζόμενοι απάντησαν όλες τις ερωτήσεις

ζ.Το φορτηγό μεταφέρει την άμμο

η.Ο Χριστόφορος Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική

θ.Το παιδί έκρυβε το μυστικό

ι.Ο στρατηγός παρέταξε το στρατό για μάχη

ια.Σήμερα θα ανακοινώσουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων

ιβ.Ο μάγειρας ετοιμάζει το φαγητό

ιγ.Ο ταχυδρόμος χτύπησε την πόρτα τρεις φορές

ιδ.Το νερό της βροχής παρέσυρε τα σκουπίδια του δρόμου

ιε.Ο βοσκός οδηγεί το κοπάδι στο μαντρί

ιστ.Οι θεατές άκουσαν την είδηση στις τηλεοράσεις.

ιζ.Οι θεατές χειροκρότησαν τους ηθοποιούς της παράστασης

ιη.Το θέατρο φιλοξένησε την περίφημη παράσταση

ιθ.Σήμερα θα εκλέξουμε εμείς τα συμβούλια των τάξεών μας

κ.Οι δικαστές θα τιμωρήσουν αυστηρά τους εγκληματίες





10. Να μετατρέψεις την παθητική σύνταξη σε ενεργητική (σύμφωνα με το παράδειγμα )

-Το λαχείο κληρώθηκε χθες από τον Ο.Π.Α.Π
-Ο Ο.Π.Α.Π. κλήρωσε χθες το λαχείο

α.Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο από τον πιλότο

β.Η Κων/πολη κατακτήθηκε από τους Τούρκους το 1453

γ.Ο σκύλος του Γιώργου χτυπήθηκε από το διερχόμενο αυτοκίνητο

δ.Ο μπαμπάς μου πληροφορήθηκε από το θείο μου την είδηση

ε.Ο Κώστας απολύθηκε από την υπηρεσία

στ.Η κυβέρνηση θα εκλεγεί από το λαό

ζ.Οι τιμές των καυσίμων δε θα μειωθούν από το υπουργείο.

η.Το φυτό θα ξεραθεί από την πλλή βροχή.

θ.Το χωράφι του μπάρμπα-Λάμπρου ποτίζεται από το γιο του

ι.Το διαστημόπλοιο εκτοξεύτηκε από τους Αμερικάνους.

ια.Το φάρμακο κατά της γρίπης θα ανακαλυφθεί από μεγάλους επιστήμονες

ιβ.Η αστυνομία ειδοποιήθηκε από τους γείτονες

ιγ.Η είδηση καταγράφηκε από τις κάμερες των καναλιών

ιδ.Ο Τιτανικός βυθίστηκε από το χτύπημα στο παγόβουνο

ιε.Το ναυάγιο εντοπίστηκε από δύτες

ιστ.Το τουρκικό πλοίο πυρπολήθηκε από το Μάρκο Μπότσαρη

ιζ.Οι ληστές πιάστηκαν από περαστικούς

ιη.Το βιβλία του Ελύτη μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες από φιλολόγους και λογοτέχνες.

ιθ.Τα χωριά των Φιλιπίννων καταπλακώθηκαν από τόνους λάβας.

κ.Οι βάρκες που είναι δεμένες στο λιμάνι θα παρασυρθούν από τα κύματα.







11. Να σχηματίσετε ένα ουσιαστικό κι ένα επίθετο ή μια μετοχή από τα ρήματα της στήλης
            Π.χ. ενοχλώ - ενόχληση-ενοχλητικός

ζωγραφίζω
χτυπώ
απαιτώ
φωνάζω
κτίζω
εκδηλώνω
σβήνω
λυτρώνω
απελευθερώνω
πράττω
τιμώ
αποκαλύπτω
δανείζω
φορτώνω
φλυαρώ
αποδεικνύω
κουράζω
ποτίζω
κλαδεύω
κυκλοφορώ
καθαρίζω
κυκλώνω


12. Να συνδυαστούν τα παρακάτω ουσιαστικά με όσο το δυνατό περισσότερα επίθετα .
            Π.χ. άλογο =άσπρο άλογο-μαύρο άλογο-γρήγορο άλογο-όμορφο άλογο κ.τ.λ.

αυτοκίνητο
στερεοφωνικό
παιχνίδι
απάντηση
απορία
πρόβλημα
γραφείο
άνθρωπος
σκύλος
παιδί
μαθητής
σκεπή
βουνό
χωράφι

θάλασσα
συνταγή
σπίτι
αυλή
διαφήμιση
γραμμή
διακοπές
ύπνος
ξύπνημα
καθηγητής
φίλος
επάγγελμα
δέντρο
κήπος
πόλη
εργοστάσιο
περιοχή
λιμάνι
άποψη
φόβος
φωνή
φαγητό
φωτογραφία
γνώμη
είδηση
αγορά
δύναμη
δώρο
επιστολή
εφημερίδα
περιοδικό
τιμωρία
πληροφορία
χώρα
μπαλκόνι
καράβι
σπήλαιο
πηγάδι
ένωση
διάλυση
μάθημα
συναίσθημα
στροφή
δρόμος
ήρωας
πορεία
διαμαρτυρία
θυμός


13. Να χωριστούν οι παρακάτω προτάσεις στα μέρη τους (Ονοματικό μέρος -Ρηματικό μέρος ) σύμφωνα με το παράδειγμα :
Π.χ. Ο σκύλος μου γαυγίζει μπροστά στους ξένους
Ονοματ. Μέρος (Ο.Μ.) = Ο σκύλος μου
Ρηματικό Μέρος (Ρ.Μ.) = γαυγίζει μπροστά στους ξένους
* Σημείωση : Ονοματικό Μέρος λέγεται το κομμάτι της πρότασης που αποτελεί το Υποκείμενο ή το κατηγορούμενο ή το αντικείμενο μιας πρότασης (άρθρο, ουσιαστικό ,επίθετο,αντωνυμία ,μετοχή .Βλέπε και τα μέρη του λόγου από τη γραμματική σου ).
Ρηματικό Μέρος   λέγεται το κομμάτι της πρότασης που αποτελείται από το ρήμα της πρότασης και τους προσδιορισμούς του .

α.Τα παιδιά παίζουν στην παραλία


β.Ο Κυριάκος πέρασε όλες τις εξετάσεις


γ.Ο γιατρός εξέτασε προσεκτικά το πόδι μου


δ.Το αυτοκίνητο έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα


ε.Απόψε θα πάμε στον κινηματογράφο με τους φίλους μου


στ.Οι εργάτες ξεφορτώνουν στο λιμάνι το μεγάλο καράβι.


ζ.Το τρένο στο σταθμό ξεκινά για την Αλεξανδρούπολη


η.Οι φλόγες έκαψαν ολόκληρο το δάσος της περιοχής.


θ.Τα βουνά της Πιερίας είναι σκιερά


ι.Στο δωμάτιο μου μπαίνει το φως του ήλιου από το παράθυρό μου.


ια.Ο άνεμος ξερίζωσε τις τουλίπες του κάμπου.


ιβ. Το δωμάτιο μου είναι ευάερο και ευήλιο .

ιγ. Σήμερα το βράδυ θα επισκεφτούμε τη θεία μου στη Θεσσαλονίκη



14. Σχημάτισε προτάσεις χρησιμοποιώντας τις ακόλουθες λέξεις :

- κήπος - κηπουρός -φροντίδα

- συναυλία -μουσικά όργανα - ήχος

- μουσική - ψυχαγωγία- ανάπαυση

- πείσμα - στόχους -προισπάθεια

- αγωνία- εξετάσεις- μάθημα

- δάσκαλος - σχολείο - αίθουσα

- διευθυντής- αποβολή - παράπτωμα

-εφημερίδα- σχολείο- συντάκτες

- εκδήλωση -γιορτή - Χριστούγεννα

-κατάστημα - παιχνίδια- δίσκοι

- βιβλιοπωλείο- ανθολόγιο- ποίηση

- μυθιστορήματα- διηγήματα- ποιήματα

- δίσκοι μουσικής- συγκρότημα- συλλογή

- υπολογιστής- εργασία- παιχνίδι

- υπολογιστής- μαθήματα - ξένες γλώσσες

- τηλεόραση- εκπομπές - εκπάιδευση

-τηλεόραση- ραδιόφωνο -εφημερίδες

- τηλεόραση- ταινίες - αθλητικοί αγώνες

- κοστούμι- δεξίωση- γενέθλια

-ιστορία- φυσική- χημεία

-κτίριο - πολυκατοικία- γειτονιά

-δρόμος -γέφυρα- διαβάσεις πεζών

- αυτοκίννητο- τρένο- ταξίδι

- χώρα- πεδιάδα - βουνά

ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ, ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ,
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΟΡΩΝ
1. ΠΡΟΤΑΣΗ

1) Τα παρακάτω σύνολα λέξεων να τα βάλετε στη σωστή σειρά, ώστε να εκφράζουν ένα πλήρες νόημα και να γίνουν προτάσεις.

Του Αϊ - Γιωργιού το ανήμερο μακελειό γίνηκε τούτο. Της κόρης της η Μαρία θρονιάστηκε κάμαρα στην. Το δάσκαλο κοντά νεαρούς έκανα στους. Καταχείμωνο μες θυμάμαι εκδρομές κάτι στο.
Η γενιά τον πόλεμο δική μας συνάντησε παγκόσμιο του παιχνιδιού πρώτο στην ηλικία.
Λίγη την απομάκρυνση έδωσα σε εκείνη σημασία πολύ. Με το νερό μύγα ποτήρι έχει πέσει μια μέσα στο. Εφημερίδα μια έκοψε από άκρη την.
Στα τελευταία της στα μάτια η γιαγιά μου στην εκκλησία με καταρράχτη πήγε.
Με χταπόδι οι άνθρωποι καφενέδες ρακί στους αραδιασμένοι και πίνουν τρώνε.

2) Στο παρακάτω κείμενο να χωρίσετε προτάσεις (πλήρη νοήματα).

Σύρθηκε στη σπηλιά. Ήπιε νερό. Δροσίστηκε. Ξάπλωσε λίγο. Έδεσε όπως όπως την πληγή του. Η νύχτα ήρθε. Αποκοιμήθηκε. Είδε όνειρο. Ήταν, λέει, βουνά, το'να ύστερα από τ' άλλο· ξεπετάγονταν από τη θάλασσα, έρημα. Σε κάθε κορφή των βουνών ήταν ένας βράχος. Όλοι οι βράχοι ήταν ματωμένοι, κόκκινοι. Πάνω στο αίμα ήταν, σε κάθε βράχο, χαραγμένος σταυρός άσπρος. Και τα βουνά ταξίδευαν. Ώσπου ήρθε η Έρημος. Στην Έρημο οι σταυροί τελείωσαν. Ένας άνθρωπος, μονάχα ένας, πέρασε τους ματωμένους βράχους, έφτασε στην Έρημο.
(Ηλ. Βενέζης, Έξοδος)


2. ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

α. Τα είδη των προτάσεων ως προς το περιεχόμενο τους Τα είδη των προτάσεων ως προς το περιεχόμενο τους
1) Τις παρακάτω προτάσεις κρίσεως να τις τροποποιήσετε και να τις μετατρέψετε, ώστε να γίνουν με τη σειρά α) επιφωνηματικές, β) ερωτη­ματικές.
π.χ. Πολλά βιβλία είναι ωφέλιμα για τον άνθρωπο.

α) Πόσο ωφέλιμα είναι πολλά βιβλία για τον άνθρωπο!
β) Είναι πολλά βιβλία ωφέλιμα για τον άνθρωπο;

Έπειτα, με πυρήνα την πρόταση κρίσεως και με αλλαγές προσώπου, ρήματος ή χρόνου να σχηματίσετε πρόταση επιθυμίας (που να εκ­φράζει προτροπή, προσταγή, ευχή κ.τ.ό.). π.χ. να διαβάζετε ωφέλιμα βιβλία.

Από την τσέπη του σακακιού έβγαλε κάτι. - Άρχισε να ψάχνει το χαρτί. -Παρακολουθούσε με βλέμμα προσεχτικό τον άγνωστο κύριο. - Πήγε στο διπλανό δωμάτιο να κοιμηθεί. - Βάδισε βιαστικά στο δρόμο. - Κούνησε το κεφάλι της δεξιά ζερβά δυο τρεις φορές. - Ρίχτηκε με τα μούτρα στη δουλειά. - Εμφανίστηκε εμπρός στο ακροατήριο. - Πήγαμε έξω στο βουνό. - Ο αστυφύλακας έπιασε τον κλέφτη. - Το τρένο μόλις έφυγε από το σταθμό. - Λείπει στο εξωτερικό έξι μήνες. - Οι αχθοφόροι μετα­φέρουν τις αποσκευές. - Έβαλε ένα κομμάτι ψωμί στην τσέπη του. -Έμεινε σπίτι όλη μέρα.

2) Στα παρακάτω αποσπάσματα να βρείτε τι εκφράζουν οι προτάσεις με μαύρα γράμματα.

α) Γ άρχισες το βιβλίο που σου 'φερα; τη ρώτησε ύστερα από δυο μέρες.
Ποιο; Εκείνο;... Το τέλειωσα. Το τέλειωσες; Κιόλας; Μπράβο! Και περίμενε την κρίση της. Ε;... Δε σ' άρεσε; Ωραίο δεν είναι; Έκανε ένα μικρό μορφασμό συγκατάβασης: Καλό είναι, μα παιδικό, καημένε! Χαμογέλασε:
Ναι, ναι, όμως είναι ωραίο, παρθενικό. Άκουσε... θα σου φέρω κι άλλα, δυσκολότερα. Σε λίγους μήνες θα διαβάζεις Ντοστογιέφσκι! Είχε μανία με τους Ρώσους αυτός, κι ονειρευότανε μια μέρα να τη βάλει να διαβάζει ακόμα και κοινωνιολογία.
... Σου έπεσε καμιά φορά στα χέρια τίποτε του Ντοστογιέφσκι, Σοφία; Όχι... Τι είν" αυτός;
Δεν ξέρεις; Αχ, θεέ μου! Ένας μεγάλος συγγραφέας, ο μεγαλύτε­ρος του κόσμου. Φαντάσου! Έχει γράψει - δεν μπορεί, θα 'χεις ακουστά - τους «Αδερφούς Καραμαζόφ»...
Όχι, δεν το 'χω διαβάσει αυτό. Μα ξέρεις τι μ' άρεσε;... Να αυτό είναι βιβλίο μια φορά: «Η Κατηραμένη Κόρη»!...
Αναστέναξε πληγωμένος κι έσκυψε το κεφάλι του. Κι αυτός που τη φανταζότανε, σε λίγους μήνες, να του συζητεί πάνω σε σοβαρά κοι­νωνιολογικά προβλήματα!...
(Άγγ. Τερζάκης, Η Μενεξεδένια Πολιτεία)
θ) Να μαζωχτείτε όλοι να κάνετε ένα σχολείο κοινό, να βάλετε επιτρό­πους να το κυβερνούν, να βάνουν δάσκαλο να μαθαίνουν όλα τα παιδιά, πλούσια και φτωχά. Γιατί από το σχολείο μαθαίνουμε τι είναι θεός, τι Αγία Τριάς, τι είναι Γένος. Χωρίς το σχολείο περπατούμε στο σκότος. Καθώς ο Μωυσής έμαθε γράμματα, έτσι πρέπει και εμείς να μαθαίνουμε, για να ξέρουμε το Νόμο του θεού... Δε βλέπετε ότι αγρίεψε το Γένος μας από την αμάθεια και εγίναμε όλοι ωσάν τα θηρία;... Η εκκλησία μας είναι ελληνική, το Γένος μας είναι ελληνικό. Δεν πρέπει να υπάρχει χωριό χωρίς σχολείο. Αν δεν μπορείτε να βάλετε δάσκαλο ιδιαίτερο στο χωριό σας, ας διδάσκει τα παιδιά σας ο παπάς... Σχολειά, σχολειά, κάντε σχολειά!
(θ. Πετσάλης - Διομήδης, Οι Μαυρόλυκοι)





Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου